Inovativní výuka v práci: Autoelektrikáři a diagnostika v praxi
Inovativní výuka v práci: Autoelektrikáři a diagnostika v praxi
05. 12. 2025
Teoretická výuka oboru Autoelektrikář tentokrát proběhla v netradičním duchu. Místo klasického výkladu jsme využili prvky inovativní výuky a zaměřili se na technické názorné ukázky, které žákům přibližují reálné postupy z praxe.
První část hodiny patřila funkčnímu modelu elektronického zapalování s dvoujiskrovými zapalovacími cívkami. Žáci si obvod sami zapojili, zprovoznili a pomocí aktivátoru upravovali frekvenci vstupního signálu. Následně měřili elektrické veličiny a sledovali, jak se systém chová při různých nastaveních.
V pokračování se věnovali paralelní diagnostice motorové elektroniky. Na stole sestavili kompletní kabelový svazek se zapojenými snímači a akčními členy – od vstřikovačů a zapalovacích cívek až po škrticí klapku a elektronický plynový pedál. Signály poté analyzovali pomocí osciloskopu.
Takto pojatá hodina ukázala, že i teorie může být atraktivní a praktická. Žáci pracovali jako skuteční diagnostici, učili se vyhodnocovat signály a hlavně pochopili souvislosti, které budou v praxi potřebovat.
Daniel Filipov, učitel odborných předmětů